Wednesday, January 19, 2011

Photoshop - Hilangkan Jerawat


Dalam portrait, kita semestinya mahukan gambar yang cantik. Jerawat biasanya akan menjadikan sesebuah gambar itu hilang serinya, terutamanya pada seorang perempuan.
Make-up yang dilakukan kadangkala masih belum hebat untuk menutupi segala cacat cela pada muka kita termasuklah parut, tahi lalat berbulu, panau ataupun kesan gigitan. Inilah kuasa digital, iaitu kuasa photoshop yang mampu memberi make-up digital yang lebih berkesan dari realiti.

Ini adalah satu contoh hasil kerja aku dengan Photoshop CS3. Waktu ni aku tengah bosan tunggu member aku bangun tido nak ajak teman pergi pejabat pos. Then aku pun mengasah bakat make-up digital aku terhadap gambar perempuan mana tah ni, google sahaja. Jerawat dia memang extreme. So itu cabaran pada aku untuk menjadikan perempuan ni seperti hot & sexy girl yang kalau letak kat pic profile facebook confirm ramai laki add nak kenal² gatal termasuklah aku. Rasanya dah cukup ok ni.. Tinggal tone kaler je tak berapa menarik ek? Nanti aku tunjuk lagi kat korang yang lagi gila babi extreme, tapi menjelma menjadi wanita idaman lelaki sedunia.. Hehehehe...


p/s - apsal gambar ni jadi kecik? aku upload besar la..

0 comments: