Thursday, January 20, 2011

Outdoor Shooting Kak Ilah dan Abg Anuar


Bulan 12 lepas aku dan Jali ada buat outdoor shoot akak aku untuk custom album diorang. So kitorang bawak la diorang ni bergambar kat Kebun Bunga Istana JB. Ni 1st time aku shoot outdoor untuk pengantin. Dari sini aku banyak dapat pengalaman. Selalu shoot model sorang. Ni shoot model berdua. So moment² dan ekspresi romantik, happy dan riang tu kene ada.





Tapi biasa lah bila kita ni baru lagi dalam dunia ni, macam² perkara kita akan terlepas pandang. Then perancangan pulak selalu hilang time² kita memerlukan. Masalah paling utama aku hadapi masa tu ialah disiplin masa. Kitorang lambat gerak, then tu yang menyebabkan rushing ke tempat shoot, nak setting lighting lagi, props add-on. Semua tu buat idea kita hilang idea sikit demi sedikit. Tu yang bile time nak shoot tu banyak pose² yang aku lupa. Banyak pose² yang aku dah plan untuk pasangan tu, tapi tiba² hilang. Pergerakan shoot jadi slow dan hambar sebab lepas satu pose, aku jadi blur untuk pikir apa pose lagi nak buat. Dah la ade 2 tempat shoot. Bile kat Kebun Bunga ni dah lambat, pergerakan ke Hutan Bandar Mutiara Rini pun jadi lambat lah.



Lepas shoot tu kitorang terus gerak ke Mutiara Rini. Pukul 6 suku tak silap aku kitorang sampai. Pukul 7 dah kene clear. Dah la sampai² je ramai gile orang. Port takde. Ramai orang dah takeover. Sementara tunggu akak aku sampai, kitorang usha satu port ni. Nasib baik lah orang tu blah tepat pada masanya. Dorang dah siap bergambar dah. Kat situ lagi faul abis shooting. Dah gelap sikit. Rumah kayu tu cantik. Tapi tu la, dia ade lapisan kilat kat permukaan kayu tu. So bila nak dapatkan dinding kayu tu bercahaya, tak boleh la. Cahaya terpantul. Jadi tak cantik. Memang mencabar la. Kejap je dah gelap. Tapi kitorang shoot je.. Jadi tak jadi belakang cerita. Guard dah panggil.



Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Misi tercapai walaupun banyak dugaan. Cuma banyak keje editing sikit lah. Custom album On the way siap. InsyaAllah balik cuti Raya Cina nanti album tu dah siap dan boleh ditatap. Thanks tu my partner Jali and proud to be Photofungus team-mate. Buat Kak Ilah dan Abg Anuar, thanks sebab sudi menjadi bahan experimen saya. Hehehe.. Semoga berbahagia dan kekal hingga ke anak cucu.. Amin..







p/s - Jangan lupa lawati facebook Photofungus, click sini!

0 comments: