Sunday, January 23, 2011

National Geographic Photography Contest 2010

Dari tajuk je kita dah tau betapa gempaknya contest ni. So semestinya gambar² yang disubmit dari seluruh dunia hebat² belaka. Contest ni ada 3 kategori - Nature, People, Place. So kat sini aku nak share sedikit gambar² yang menangkap mata aku. Aku just pilih gambar dari kategori nature je. Tak larat dah nak pilih, semua hebat². Tak tercapai akalku nak menangkap gambar macam ni.

















Ni pula gambar pemenangnya. Indahnya ciptaan tuhan. Ya Allah..







Kejap, nak tunjuk 1 gambar dari kategori 'people'. Amacam, chare x? =)



Sebenarnya banyak lagi yang menangkap mata aku, tapi banyak sangat lah. Tak terpilih da. Semua gila gempak. Kalau ikutkan nak letak semua. Huhuhuh..


p/s - Bila lah aku dapat sampai level macam ni.
 
 


sumber : National Geographic

5 comments:

Umie Nadhirah said...

gila niceee

ZulkifliMN said...

Memang gile kan! =)

Unknown said...

gambar last tu meaningful gile. tp gmbr hujan kat laut tu mmg cantik. subhanallah

ZulkifliMN said...

dawa - seronok bila tengok gambar² macam ni.. tembus sampai ke hati.. =)

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

gmbar alam sekitar memg best..semua cantik2