Saturday, August 20, 2011

Strobist dengan lampu jalan

Bermain cahaya di jalanan dengan menjadikan si cilik anak kejiranan sebagai model bidan terjun, bersama 2 lampu denyar. Haha, tak sastera kan ayat aku. OK! Dah lama tak update entry. Kali ni nak tunjuk dekat korang sedikit hasil gambar aku yang tak seberapa ni. Lokasi? Tepi jalan je, depan rumah membe aku. 1 flash sebagai main light, diffuse guna softbox, 45 darjah kiri subjek. Satu lagi sebagai keylight, belakang kanan subjek (berapa darjah tah, aku tak pandai kira) direct flash. Backlight pula? Yang ni ambient dari lampu jalan. Orennnnn gitu. Konon macam pakai gel kaler oren la hahaha.. Okeh ini hasilnya!





 Si Balqish yang sangat comel. Mulai hari tu, aku terus declare dengan die, we are couple now.



Khalid, abang Balqish. Budak ni memang rock, tengah malam tak pakai baju boleh niarap2 atas tar jalan.




Ok tak payah post banyak² gambar. Kesimpulannya, aku memerlukan model, takkan asik nak ambil gambar budak je. Kalau shoot model, semangat tu jadi lain. Gambar pon jadi cantik. Siapa sudi? =)






0 comments: